Sa Pa - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Saimah Zwan - WaarBenJij.nu Sa Pa - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Saimah Zwan - WaarBenJij.nu

Sa Pa

Door: Saimah van der zwan

Blijf op de hoogte en volg Saimah

15 Mei 2016 | Vietnam, Hoi An

Zoo van een ervaringen weer... Donderdagavond met de nachtbus naar sapa gegaan. Stapten om half 10 in en kwamen rond 3 uut aan. Maar een half uur geslapen dus dacht, hèhè, maar de bus deed de motor uit, en je kon doorslapen tot 6 in de bus, en de bus niet uit want de buschauffeur was zelf ook aan het slapen. Nadat het eindelijk 6 uur was, konden we de bus uit en werden we naar een hotel gebracht. Daar ontbeten en even gewacht en de trekking kon beginnen! En mooi dat het was!! We liepen midden door de rijstenvelden, en via stijlen stukjes omhoog en naar beneden. Het was dus ook echt heel zwaar! Heb spierpijn op plekken waar ik niet eens wist dat ik spieren had haha. Ben ook nog twee keer uitgegleden. Gelukkig gewoon op het pad, want we hadden het er in de groep al over, als je hier naar beneden valt ben je echt de lul... Sommige stukjes waren zo smal met zo'n diepe afgrond! Af en toe kwam er even een buffel langslopen. We liepen over een wiebelbrug naar ons lunch restaurant, kwamen er via de andere kant twee buffels overheen lopen.. Grote sterkte zware beesten haha. Na de lunch nog ene uurtje gewandeld en toennaar onze homestay, die helemaal bovenop een berg lag haha. Dus echt bijna verticaal omhoog. Daar lekker van de zon genoten en gekletst en het niet heel laat gemaakt. We sliepen op super dunne kleine matjes! Maar aangezien ik zo slecht in de bus had geslapen best wel goed geslapen daar. Smorgens ontbeten met bananenpannekoeken! En weer verder wandelen. Zooo'n spierpijn an haha. En we hadden.natuurlikk 2 dagen ervoor cat ba ook al beklommen. We kwamen uiteindelijk in de bamboe jungle terecht. Omdat we even wat wilde drinken stopten wij en een ander stel, en de rest liep lanegzaam door. Toen wij verder liepten viel er iets uit de bamboe een halve meter voor me neer, was het een slang! Dus ik gillen en snake roepen, en hok gleed ook gelijk weer het bamboe bos in. Het vrouwtje die voor ons liep met de rest (denk 6 meter ofzo) kwam gelijk bezorgd naar me toe en zij: het is heel erg giftig! Ik dacht dat ze een grapje maakte maar ze begon helemaal te vragen of ik hem had aangeraakt of dat die op.mijn hoofd was gevallen. Blijkt dus dat bij aanraken van die slang al super giftig is. Gelukkig liep ik geen halve meter sneller! Daarna dus heel erg om.me heen kijkend doorgelopen, maar je.moet vooral op de grond letten omdat overal gaten, stenen, en gladde modder ligt. Na eindelijk uit de bamboebostte zijn kwamen we bij ren waterval waar we even mochten rusten. Prachtig uitzicht! Daarna nog verder gewandeld. Dat met die slang kwam trouwens niet vaak.voor zei ze.. Heb ik weer :( na de lunch werden we met een busje naar het centrum gebracht en moesten we ons een paar uur vermaken tot het avondeten. Ik heb een massage genomen, maar heel mijn lichaam deed zeer dus die massage ook wel haha. Daarna weer met de nachtbus waar ik niet in heb geslapen, en na aankomst van 3 uur snachts nog in het hotel. Dat was weer een hele ervaring! Morgen rond deze tijd zijn we alweer op het vliegveld :( heb een geweldige vakantie gehad!!

  • 15 Mei 2016 - 14:49

    Oma En Opa:

    Ja lieverd, we merken dat het een grote ervaring is geweest. En je ziet dat dat land zo geleden heeft onder de oorlog en toch er weer zo uit omhoog gekrabbeld zijn. Zo sterk kunnen mensen zihn.
    Goede terugreis!
    Hhvvj xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saimah

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 2237

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 17 Mei 2016

Vietnam 2016!

Landen bezocht: