Halong bay - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Saimah Zwan - WaarBenJij.nu Halong bay - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Saimah Zwan - WaarBenJij.nu

Halong bay

Door: Saimah van der zwan

Blijf op de hoogte en volg Saimah

11 Mei 2016 | Vietnam, Hoi An

Weer terug van een super leuke 3-daagse Halong Bay tour! Maandag morgen vroeg op pad om naar de afgesproken plek te gaan. Eerst twee uur in een busje en dan nog een half uur op een speedboot naar de andere boot. We waren maar met een groep van 9 personen, wat normaal altijd 35 is! Dus we hadden alle mooie plekjes op de boot om te zitten, alleen niet heel erg een party sfeer dus. Het was heerlijk warm, alleen redelijk bewolkt maar dat was niet erg. Maar wat was het mooi!! Iedereen heerlijk genieten op de boot. Lekker geluncht met seefood. Na anderhalf uur varen gingen we kajakken. Door grotten heen om uit te komen bij een prachtig meer! Wauw! Ook goed om mijn claustrofobie een beetje te laten wennen, want het waren lage donkere grotten haha. Weer terug op de boot nog verder gevaard, en nog gezwommen onderweg. Toen we daarna verder vaarden mochten wr nirt.meer op het dek zitten omdat het hard waaide. Nou dat hebben we geweten! Wat een golven. Bijna iedereen ziek en paar aan het spugen. Ik stiekem toch op het dek gekropen (achteraan en me wel vast gehouden aan een paar) en was zo aan het genieten op die hoge golven! Ik was wel de enige van de boot hahaha. Toen we aankwamen en op land stonden, keek ik chico aan, nou. Ik heb hem nog nooit zo wit gezien!! Hij zei het had niet langer moeten duren! We zouden in een dorm slapen. Dus met andere mensen op een kamer. Als we een privé kamer wilde was het 50 Euro per persoon meer! Dan maar met anderen op de kamer dachten we! Wij deden de 3-daagse tour met 1 andere jongen (Engelsman) en de andere 6 deden een 2-daagse tour. Dus we werden gesplitst in 2 huisjes. Aangezien die Engelsman dan met een stelletje moest slapen ging hij in het andere huisje en hadden we alsnog een privé bungalow! Wel harde bedden en geen airco, maarja, we zijn ook wel een beetje verwend nu haha. Slapen nu trouwens in een hotel voor 11 Euro per nacht met bad, tv, airco, fan, alles privé en zelfs koelkastje! Simpel, maar prima. De tweede dag toen we wakker werken, schrok ik wakker van openklappen ramen. Het was gigantisch aan het stormen! Onweer, bliksem, regen. We zouden een trekking doen in de morgen, maar dat ging dus niet door met oog op de gladheid. Dat was erg jammer! Smiddags brak de zon door en hebben we nog even op ons privestrandje gelegen. De andere groep ging alweer weg dus we zaten met zn 3tjes op het eiland haha. Tijdens zonsondergang zijn we nog een rondje om het eiland gaan kajakken. Als ik terug in nederland kom ben ik super sterk! Haha. Toen we terug kwamen kwam er net een andere groep aan met 37 jongeren. Eerst lekker gegeten en savonds gefeest! De derde dag (vandaag) was moeilijk wakker worden.. Haha maar we hadden ontbeten en zijn we met de boot naar cat ba gegaan. Daar zijn we met een busje naar het cat ba national park gereden, en daar een trekking gaan doen. Man wat was dat zwaar! Halverwege wou ik wel graag terug! Op dat moment vervloekte ik vietnam even.. Boven werden we wel beloond. Het Uitzicht was prachtig! Chico is nog verder geklommen met de Engels man naar een ander uitkijkpunt, en ik bleef bij de toren. Naar beneden gelopen (dat vind ik dan wel weer heel erg leuk.. ;)) en geluncht bij een leuk wegrestaurantje. Daarna weer met de boot en bus terug naar het hotel. Net heerlijk gegeten en nu op de hotel kamer. Zo tv kijken en onze lievenlingsschips van hier eten. Het is nog maar 9 uut maar we zijn kapot! Haha. Nouja. Toch maar weer even wta geschreven.

  • 11 Mei 2016 - 16:58

    Oma En Opa:

    Zo lieverd, dat was dus weer een hele belevenis en mooie herinneringen voor later.
    Hier ook prachtig weer, al een hele week genieten.

    Liefs en dikke knuffel voor jullie beidjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saimah

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2234

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 17 Mei 2016

Vietnam 2016!

Landen bezocht: